Toyota: 60 éves a Toyota Land Cruiser

Szeretettel köszöntelek a Toyota Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 538 fő
  • Képek - 287 db
  • Videók - 27 db
  • Blogbejegyzések - 33 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

Toyota Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Toyota Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 538 fő
  • Képek - 287 db
  • Videók - 27 db
  • Blogbejegyzések - 33 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

Toyota Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Toyota Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 538 fő
  • Képek - 287 db
  • Videók - 27 db
  • Blogbejegyzések - 33 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

Toyota Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Toyota Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 538 fő
  • Képek - 287 db
  • Videók - 27 db
  • Blogbejegyzések - 33 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 6 db

Üdvözlettel,

Toyota Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A Toyota Land Cruiser-ek mindegyike az évek során legendás megbízhatóságról és elnyűhetetlenségről tett tanúbizonyságot, időközben pedig ez a japán terepjáró-legenda 60. életévébe lépett.

 

Az egész valamikor 1950-ben kezdődött: a koreai háborúban a katonaságnak szüksége volt egy viszonylag könnyű, többfunkciós és értelemszerűen terepen is jól elboldoguló járműre, amelynek építési megbízását a Toyota kapta meg. A japánok egy akkori Jeep-re akadtak a szigetországban, amely nem is lehetett volna jobb donor a kezdéshez; az összkerekes Toyota „Jeep” BJ prototípus 1951-ben máris napvilágot látott.

 

Meghajtásáról egy teherautóból származó 3,4 literes hathengeres benzinmotor gondoskodott, 85 lóerős csúcsteljesítménnyel (és 215 Nm-es maximális nyomatékkal), amivel erősebb, nyomatékosabb volt az amerikai katonai autónál – és valamelyest nagyobb, nehezebb is.

Annyira sikeres lett, hogy nem kerülhette el a Toyota egy civil változat piacra dobását sem: 1953-at írtunk, amikor három kivitelben is megkezdődött a szériagyártás, mégpedig az addigi „BJ”-néven; igen ám, de a cégnél gyorsan belátták, hogy illene valami méltó nevet adni az újdonságnak.

Abizony, Land Cruiser (magyarul földön cirkáló) lett a becsületes neve, amit az akkori  technikai igazgató, Hanji Umehara fundált ki.

 

Az igazi áttörést a második generáció, vagyis az 1955-60-ig gyártott 20-as széria hozta. Ez már egy exportra szánt, teljesen civil igényekre tervezett jármű volt.

A következő generáció 1960-ban látott napvilágot, a harmadik széria motorja még tovább erősödött: a 3,9 literes erőforrás már 125 lóerő leadására volt képes, és itt már megjelent a terepáttétel, ám a váltófokozatok száma maradt három.

 

A Land Cruiser eladásai ezzel a modellel kezdtek el világszerte beindulni, Amerikában például a bevezetés után rövid idő elteltével a legkeresettebb Toyota volt.

 

network.hu

A későbbi 40-es utódját a 84-től gyártott robosztus 70-es széria képezte/képezi, míg a hosszabb, kicsit komfortosabb FJ55-ből született a közismert FJ60-as, amellyel elsősorban szintén az amerikai és az ausztrál vásárlók igényeit akarta kielégíteni a márka. De az 1990-ig készített 60-as a világ minden táján, például Európában is sikeres lett.

A fejlesztés nem állt meg, lassacskán el is érkeztünk napjainkig: a 90-es sorozat közel azonos alapok mellett, de természetesen folyamatos fejlődést felmutatva először 120-assá, majd tavaly 150-essé avanzsált, míg a 100-as a bázisokat megtartva, sok-sok technikai finomsággal és még erősebb motorokkal kiegészülve, itt-ott néhány plusz centit felszedve 200-assá alakult.

 

 

forrás: autopult.hu

Címkék: autó land cruiser motor toyota

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Major Krisztián üzente 12 éve

köszi a cikket, szeretjük is :)

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu